Arturo Argelaguer
08201 Sabadell, Barcelona Mapa
Sóc llicenciat en Psicologia (especialitat de clínica) per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) amb el Nº de col-legiat 18376 al COPC.
Com que no volia quedar-me només amb la fotografia d’una titulació, vaig decidir que la formació hauria de ser un dels puntals de la meva carrera professional si volia exercir de forma responsable i amb el benestar dels pacients com a nucli de la meva professió.
La veritat és que em considero una persona molt afortunada en poder-me dedicar a aquesta especialitat. De fet quan parlo amb altres col-legues o amb estudiants de psicologia sempre els comento que el meu és un cas que no tothom pot dir: “Cada dia gaudeixo del meu treball”.
Ser Psicòleg i treballar amb persones és, alhora, un plaer i una gran responsabilitat, doncs sóc conscient que quan una persona entra per la porta de la meva consulta ho fa per confiar-me el seu bé més preuat, el seu benestar. Bé és cert que puc equivocar-me, però espero que quan això succeeixi no sigui per haver-me pres la meva feina a la lleugera o per haver-la fet sense ganes.
Centro la meva feina en l’establiment de criteris objectius, encara que també sóc coneixedor que la Psicologia no és una ciència exacta, cosa per la qual ens podem trobar amb posicionaments diferenciats alhora d’establir un diagnòstic, decidir un tractament en front d’un altre,… Per això alhora de penjar dades o articles científics en el blog intento presentar diferents posicionaments envers d’un mateix tema.
Tot i que els més dogmàtics de la meva professió proposen unes classificacions nosològiques estrictes i uns criteris d’actuació molt protocol-laris, l’experiència m’ha demostrat que en temes de benestar i de salut mental no és possible establir una guia unificada d’actuació, ja que les particularitats de cada pacient són úniques. Si bé és imprescindible conèixer quins són els protocols d’actuació més indicats per a cada patologia, no deixa de ser important saber sortir-se’n d’ells quan ho requereix la singularitat de cada pacient.
Sóc un apassionat de la divulgació psicològica en general, i és per això que procuro fer ús de les eines i del potencial que ens ofereix la xarxa, encara que intentant contrastar sempre les fonts utilitzades. Alguns dels llocs de què em serveixo per fer aquestes petites aportacions són Facebook, Twitter, el blog o la web.
Arturo Argelaguer ejerce su actividad en Sabadell, Barcelona aplicando las siguientes técnicas:
Utiliza los botones [+] y [-] para aumentar o disminuir la escala. Arrastra al muñeco que se encuentra arriba de los botones [+] y [-], hacía una zona del mapa para obtener su foto real.
Josep Guasch Gómez
Olga López Valle

